اهلا بكم فى موقع طلاب كليه الاداب جامعه الاسكندريه
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

اهلا بكم فى موقع طلاب كليه الاداب جامعه الاسكندريه

منتدى اداب جامعه الاسكندريهfaculity of arts alexandria university

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

انتم بتصلوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مصطفى الملا
شروق
6 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
شروق

الاوسمه : انتم بتصلوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Member

انتم بتصلوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: انتم بتصلوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   انتم بتصلوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالإثنين مارس 31, 2008 1:22 pm

بصوا يا جماعه اهم حاجه في الدنيا ديه طاعه الله سبحانه وتعالى وطاعه سيدنا محمد عليه افضل صلاه وسلام وبعد كده طبعا رضا الوالدين علينا وبالنسبه لطاعه ربنا لازم نعمل اللي بيأمرنا بيه واول حاجه واهم حاجه طبعا الصلاه ديه اول حاجه هنتحاسب عليها بس اد ايه منا بيواظب عليها كم واحد منا بيصلي في الميعاد كم واحد بيركز وهو بيصلي انا عن نفسي مش بصلى بانتظام وزعلانه اوى من نفسي لانى بحب ربنا اوى وبحب سيدنا محمد بس مش قادره اواظب على اللي امرونا بيه بس بحاول كل يوم والله وانتم بأه عاملين ايه في الصلاه ياترى بتصلوا ولا ياريت نساعد بعض ياجماعه وجزاكم الله كل خير
مصطفى الملا

مصطفى الملا

الاوسمه : انتم بتصلوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 970

مُساهمةموضوع: رد: انتم بتصلوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   انتم بتصلوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالإثنين مارس 31, 2008 3:24 pm

انا نفسى اواظب على الصلاة انا بجد نفسى لو حد يعرف طريقة يقولى انا كمااااااان
انا دلوقتى بصلى بس خايف اقطع
سها

سها

الاوسمه : انتم بتصلوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ HdW28629

مُساهمةموضوع: رد: انتم بتصلوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   انتم بتصلوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالإثنين مارس 31, 2008 5:35 pm

انا الحمد لله بصلى بس ساعات بقطع بس دلوقتى الحمد لله مواظبه وربنا يبعد عنى وعننا كلنا الشيطان

امين يا رب العالمين
Admin
Admin
Admin

الاوسمه : انتم بتصلوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Mosamem

مُساهمةموضوع: رد: انتم بتصلوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   انتم بتصلوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالثلاثاء أبريل 01, 2008 8:28 am

انا الحمد لله بصلى

بس الحقيقه مش مواظب
https://adabalex.yoo7.com
NoDa
Admin
NoDa

مُساهمةموضوع: رد: انتم بتصلوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   انتم بتصلوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالأربعاء أبريل 02, 2008 1:29 pm

والله الواحد بيحاول بقدر الامكان انه يواظب فعلا بس للاسف بتيجي حاجات بتخلي الواحد يفوت فرض او اتنين زي الكلية وغيرها حاجات كتير
للاسف دا الشيطان
نفسي نحطم الشيطان بجد ونبقى اقوى منه عشان ربنا سبحانة وتعالى وكمان عشانا احنا ننفع انفسنا في اخرتنا لان للاسف لا محضرات ولا دكاترة هينفعونا يوم لا ينفع الوالدين حتى وكل واحد بيقول نفسي نفسي

ربنا يثبتنا ويجعلنا من المواظبين
ااااااااامين
adelianoh

adelianoh

الاوسمه : انتم بتصلوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ W1

مُساهمةموضوع: رد: انتم بتصلوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   انتم بتصلوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالسبت أبريل 05, 2008 2:33 pm

الحمد لله انا عمرى فى حياتى مش سيبت فرض والحمد لله مواضب عليها جدا

بس المشكله عندى انا احيانا بعمل حاجات غلط وببقه عارف نها غلط وبصراحه فى حاجه غريبه انا مهما عملت فى حياتى الا موضوع الصلاه ده عمرى ماقطعته وان شاء الله عمرى ما حقطعه

وكمان فى حاجه غريبه اوى لما بيكون عليه فرض مش صليته بجد بحس ان فى حاجه نقصانى ومش بعرف اعمل اى حاجه غير لما اصلى ودى حاجه الحمد لله بحمد ربنا عليها ويارب انتوا كمان تصلوا وتفضلوا مواظبين

سلامى ليكم كلكم
شروق

الاوسمه : انتم بتصلوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Member

مُساهمةموضوع: رد: انتم بتصلوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   انتم بتصلوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالثلاثاء أبريل 15, 2008 4:02 am

معلش انى مش رديت بقالي كتير بس مكونتش بدخل النت معلش
ويا مصطفي و سها واسلام انا برضه بصلي بس مش عالطول بس تعالوا نحاول كلنا يمكن Smile ويا عادل ربنا يكرمك وتفضل تصلى علطول بس المهم برضه انك متعملش حاجه غلط وبالاخص انك عارف انها غلط بس اللي فات خلاص عدى فاستغفر الله عليه والمهم اللى جاي حاول متعملش حاجه غلط وافتكر دايما ربنا وادعيلنا معاك
ويا نودا عندك حق محدش بينفع في يوم القيامه الا حسناتنا فياريت نصلى ونتقرب من ربنا اكتر واكتر

وعايزه اقولكوا حكمه قريتها قبل كده واثرت فيا اوى ودايما بفتكرها :

قبل ان تعصي الله بلحظه تذكر الموت فانه سيأتيك في اي لحظه
NoDa
Admin
NoDa

مُساهمةموضوع: رد: انتم بتصلوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   انتم بتصلوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالثلاثاء أبريل 15, 2008 4:18 am

ربنا يجعلنا من عبادة الصالحين يارب يارب والحكمة بتاعتك صح ميه الميه والله ياشروق

انتم بتصلوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-